2017 m. vasario 9 d Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ valdybos narys Ričardas Garuolis susitiko su Seimo socialinių reikalų komiteto pirmininku Algirdu Sysu aptarti Lietuvos Krovininio autotransporto profesinės sąjungos keliamos problemos.
A.Sysas pranešė, kad kovo mėnesį Briuselyje laukiama svarbaus balsavimo dėl tolimųjų reisų vairuotojų apmokėjimo pagal tos šalies, kurioje jie dirba įkainius. Nors buvusios komunistinės šalys priešakyje su Lenkija tam labai priešinasi, bet Prancūzijos ir Vokietijos vairuotojų profesinės sąjungos nusiteikusios ryžtingai.
Pasak A.Syso, Prancūzijos ir Vokietijos vyriausybės ir Europos komisija sutarė palaikyti prancūzų ir vokiečių vairuotojų reikalavimą dėl ES vienybės, nes po Brexito kyla grėsmė, kad imigrantams iš kitų šalių išstumiant vietinius darbuotojus, ateinančiuose rinkimuose Prancūzijoje, Vokietijoje ir Olandijoje gali laimėti jėgos, palaikančios savo šalių išstojimą iš ES.
Priėmus šitą direktyvą Lietuvos transporto įmonės privalės savo vairuotojams mokėti valandinį Prancūzijos, Vokietijos ar kitos ES šalies atlyginimą, bet ne mažesnį kokį gauna Lietuvoje. Nebepadės lietuviškos gudrybės pateikiant policijai negaliojančias vairuotojų darbo sutartis prancūzų ar vokiečių kalbomis, kuriose nurodoma, kad, atseit, Lietuvos vairuotojai gauna prancūzišką ar vokišką atlyginimą. Jau dabar darbuotojai iš kitų šalių privalo ES šalyse gauti ne mažesnį atlyginimą, kokį gauna vietiniai, bet tai negaliodavo vairuotojams, kurie dirbdavo savo šalies įmonėje, nors ta įmonė vykdydavo darbinę veiklą ne savo šalies teritorijoje.
Seimo socialinės apsaugos komiteto pirmininkas A.Sysas sutiko su profesinių sąjungų siūlymu didinti vairuotojų apmokėjimo koeficientą, skaičiuojamą pridėjus jį prie minimalios algos, nes kainų lygis nuo jo priėmimo stipriai išaugo, o tolimųjų reisų atlyginimai yra beveik per pusę mažesni nei Lietuvos vidutinis atlyginimas. Jis pažadėjo Seimo socialinių reikalų komiteto paramą šį koeficientą didinant.
A.Sysas sutiko, kad vairuotojų dienpinigiai nėra atlyginimo dalis, o transporto įmonės gali mokėti vairuotojams daugiau. Kaip pavyzdį jis nurodė UAB „Girtekos“ savininką, kuris yra penktas pagal turtingumą žmogus Lietuvoje. Į klausimą kas jis toks, nes girdima daug įvairių nuomonių, A.Sysas atsakė, kad UAB „Girteka“ savininkas yra pats jos direktorius.