2019 m. rugsėjo d. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Jonas Petraška, tarybos narys Pranas Prašmuntas ir Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ generalinis sekretorius Ričardas Garuolis susitiko su Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Danuta Narbut, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ direktoriumi Rimantu Markausku ir Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Komunalinio ūkio departamento Eismo organizavimo skyriaus vyriausiuoju specialistu Kastyčiu Lubiu.
Jonas Petraška atskleidė, kad darbuotojai, priklausantys UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinei sąjungai „Solidarumas“, jaučiasi diskriminuojami, nes su jų profesine sąjunga kolektyvinė sutartis nėra pasirašyta, derybos dėl šios sutarties nutrauktos, o jos nariai neturi tokių privalumų, kuriuos turi kitos profesinės sąjungos, su kuria administracija pasirašė kolektyvinę sutartį, nariai.
Jonas Petraška ne kartą ragino taikyti įmonės kolektyvinės darbo sutarties normas ir jo vadovaujamos profesinės sąjungos nariams arba leisti prisijungti prie jau pasirašytos kolektyvinės sutarties, tačiau į šiuos siūlymus nebuvo atsižvelgta. Todėl AB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinei sąjungai „Solidarumas“ tenka dėl to kreiptis į teismus.
Danuta Narbut atsakė, kad įmonės kolektyvinės sutarties galiojimas jau eina į pabaigą, todėl Jono Petraškos vadovaujamai profesinei sąjungai geriau pradėti ruoštis naujoms deryboms dėl kolektyvinės sutarties, nei bandyti jungtis prie dabartinės kolektyvinės sutarties.
Ričardui Garuoliui paklausus ar bus pasirašyta sutartis su AB „Vilniaus viešasis transportas“ profesine sąjunga „Solidarumas“, Danuta Narbut atsakė, kad tai priklausys nuo to kokią strategiją ir taktiką pasirinks ši profesinė sąjunga ir kokius darbuotojų reikalavimus pateiks.
Pranas Prašmuntas atskleidė, kad vairuotojai bijo vairuoti naujus autobusus, nes šie nėra apdrausti KASKO draudimu.
Pernai darbo metu vairuodamas naują lenkišką „Soliaris“ autobusą jis netyčia truputį įbrėžė autobuso šoną prie durų. Dabar už tai, kad dirbdamas ir būdamas blaivus padarė netyčinę žalą, iš jo reikalaujama sumokėti 994.30 eurų!
Šokiruoja pateikti žalos įvertinimo paskaičiavimai. Paprasta dviejų metrų guma, sandarinanti duris, įkainota 824,06 eurų! Už tokius pinigus galima nusipirkti keturias geriausio gamintojo padangas.
Vienas kilogramas dažų įkainuotas 275 eurais! Pasak Prano Prašmunto, darbuotojai, kurie matė, kokias dažais buvo dažoma, pasakojo, kad tai buvo patys pigiausi dažai, kuriuos galima rasti parduotuvėse. Dažų kainas žiūrėti čia. Dar daugiau, su vienu kilogramu dažų, kaip teigė Pranas Prašmuntas, galima nudažyti pusę autobuso, nors reikėjo tik truputį padažyti aplink dureles.
Vilniaus savivaldybei priklausančios UAB „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Rimantas Markauskas teisinosi, kad nauji autobusai yra neapdrausti KASKO draudimu, nes tai brangiai kainuoja. Garantinio remonto įkainiai yra visada brangūs, o juos paskaičiavo Lenkijos autobusų gamintojas „Soliaris“ pagal sudarytą su Vilniaus savivaldybe sutartį. Be to, įmonė rodo gerą valią ir iš vairuotojo reikalauja sumokėti tik dalį išlaidų, kurių bendra suma sudaro 2678.37 eurų.
Apačioje pateikiame neįtikėtinus remonto darbų paskaičiavimus, kurie nenustebino nei Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Danutos Narbut, nei UAB „Vilniaus viešasis transportas“ direktoriumi Rimanto Markausko, nei Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Komunalinio ūkio departamento Eismo organizavimo skyriaus vyriausiojo specialisto Kastyčio Lubio, kaip ir tai, kad vairuotojai kasdieną verčiami dirbti su neapdraustais autobusais.