Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas“ praneša, kad šių metų spalio 3 d. turėjęs įvykti streikas atidedamas.
„Mes vedėme derybas su Vilniaus savivaldybės ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovais ir pasiekėme, kad darbuotojų reikalavimai visiems darbuotojams padidinti atlyginimus 10 proc. bus įvykdyti šių metų lapkričio 1 d., vėl galios kolektyvinė sutartis, kuri baigėsi 2018 m., o visos pagal šią sutartį numatytos, bet neišmokėtos išmokos bus sumokėtos. Derybos dėl darbuotojų atlyginimų indeksavimo iki 9 proc. bus tęsiamos iki 2023 m. sausio 1 d. Jei nepavyktų sutarti, profesinė sąjunga pasilieka teisę streikuoti nuo Naujųjų metų“, – pareiškė UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.
2022 m. rugsėjo 15 d. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius šios įmonės direktoriui Dariui Aleknavičiui ir Vilniaus savivaldybės administracijos direktorei Linai Koryznienei įteikė įspėjimą apie būsimą streiką, jei nebus patenkinti darbuotojų reikalavimai.
2022 m. rugsėjo 20 d. Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Kristina Krupavičienė, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ streiko komiteto nariai Andželina Jastremska ir Grigorijus Pliaskovskis surengė naujienų agentūros BNS patalpose spaudos konferenciją, kurioje atskleidė kodėl buvo nuspręsta surengti streiką.
Tiek įmonės vadovybė, tiek įmonę valdančios savivaldybės atstovai atsisakydavo tęsti europinį socialinį dialogą su darbuotojų atstovais – profesinėmis sąjungomis.
Pasak profsąjungos, šios įmonės vadovybė jau metus nenorėjo pratęsti ar sudaryti naujos kolektyvinės sutarties. Pasinaudojusi tuo, kad dėl pandemijos ir Nepaprastosios padėties įvedimo streikai buvo uždrausti, o profesinė sąjunga negalėjo dėl to pasinaudoti Lietuvos Darbo kodekse suteikta teise streikuoti, jei darbdavys atsisako sudaryti kolektyvinę sutartį, šios įmonės vadovybė, pradėjo dar labiau bloginti darbuotojų darbo ir apmokėjimo sąlygas.
„Šiuo metui vairuotojai yra priversti dirbti viršvalandžius savo sveikatos ir keleivių bei kelių transporto saugumo sąskaita, nepaisant to, kad Valstybinė darbo inspekcija (VDI) atlikusi įmonėje tyrimą nurodė, kad viršvalandžių kiekis šioje įmonėje viršija leistinas Lietuvos įstatymai leidžiamas ribas“, – apie situaciją pasakojo UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos pirmininkas A. Markevičius.
Pasak jo, nors vairuotojų trūksta įmonės vadovybė didina ne vairuotojų, o administracijos darbuotojų skaičių ir jų atlyginimus, o pagalbinius darbuotojus, kurie užtikrintų vairuotojams sąlygas pietų metu ramiai pavalgyti ir pailsėti, atleidžia iš darbo.
Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė K. Krupavičienė pabrėžė, kad ypač skandalingas yra įmonės direktoriaus D. Aleknavičiaus bandymas įvesti apmokėjimo už darbą nustatymo sistemą, kurioje darbuotojų atstovai – profesinės sąjungos nedalyvautų, o direktorius galėtų savavališkai skirti arba neskirti priedus už darbą, vadovaudamasis ne darbuotojų darbo rezultatais, o savo norais.
„Šiandien mes galime pasidžiaugti, kad darbdavys ir valdžios atstovai išgirdo darbuotojų prašymus ir kartu su profsąjungos atstovais susėdę prie derybų stalo susitarė iš esmės, taip išlaikydami esminius europinius dialogo principus“, – pasiektu rezultatu dalinosi Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė K. Krupavičienė.