Uzbekijos profesinių sąjungų atstovai susipažino su užsieniečių darbo sąlygomis įmonėje „Hoptrans”

autorius Ričardas

2025 m. vasario 27 d. Lietuvos profesinės sąjungos pirmininkės pavaduotoja Jovita Pretzsch, generalinė sekretorė Daiva Kvedaraitė, Koordinacinės tarybos narys Vitalijus Varnas ir Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gintaras Čiužas kartu su Uzbekijos profesinių sąjungų atstovais lankėsi Kaune esančioje transporto įmonėje „Hoptrans“, kurioje susitiko su šios įmonės valdybos vadovu Rimvydu Melkūnu, direktoriumi Donatu Nickumi ir vilkikų vairuotojus apmokančiu instruktoriumi Dariumi Mistautu bei susipažino su vairuotojų darbo sąlygomis.

Įmonės vadovai atsakė į gausius svečių klausimus ir domėjosi profesinių sąjungų veikla.

Šioje transporto paslaugas visoje Europoje teikiančioje įmonėje dirba apie 2000 vairuotojų, tarp kurių apie 350 vairuotojų yra iš Uzbekijos.

Įmonė rūpinasi vairuotojų apmokymu. Prieš pradedant dirbti vairuotojai dar turi baigti savaitę trunkančius specialius mokymus ir išlaikyti egzaminus. Darbdaviams labai svarbu, kad vairuotojai darytų kuo mažiau pažeidimų, nes baudos už eismo pažeidimus, ne laiku pristatytą krovinį, neteisingai užpildytus krovinio važtaraščius ar krovinio pritvirtinimą Europoje yra labai didelės.

Todėl įmonė skatina savo vairuotojus dirbti gerai, mokėdama jiems papildomus priedus už be pažeidimą atliktą darbą. Pasak įmonės vadovų, vilkikų vairuotojai per mėnesį vidutiniškai uždirba apie 2050 eurų „į rankas“.

Paklausius apie tai su kokiomis problemomis susiduria vairuotojai iš Uzbekijos, įmonės vadovai atskleidė, kad neretai jie nesupranta Europoje egzistuojančios darbo ir poilsio laiko reglamentavimo tvarkos ir nori dirbti ilgiau nei leidžiama, nors už tai įmonės yra baudžiamos. Pasitaiko atvejų, kai uzbekai atsisako grįžti į Lietuvą poilsiui, kaip tai reglamentuoja „Mobilumo paketas“ ir nori dirbti toliau. Įmonė turi naujausius vilkikus, kurių judėjimą realiu laiku stebi vadybininkai Kaune. Uzbekai dažnai nedrįsta klausti, jei ko nežino, todėl įmonei tenka juos įtikinėti apie tai nesigėdyti pranešti, kad įmonei dėl to nekiltų problemų.

Įmonei sėkmingai dirbant šiuo metu jai trūksta apie 400-500 vairuotojų.

Uzbekijos profesinių sąjungų atstovai, susipažinę su šios įmonės vairuotojų darbo sąlygomis, atskleidė, kad galėtų padėti surasti 100 000 vilkikų vairuotojų, nes dėl didelio gimstamumo jų šalyje yra paplitęs nedarbas tarp jaunimo, bet pasakė norintys, kad jų piliečių teisės Lietuvoje nebūtų pažeidžiamos, ir klausė kodėl įmonėje nėra profesinės sąjungos.  

G. Čiužas pažymėjo, kad profesinės sąjungos yra naudingos tiek darbuotojams, nes užtikrina jų teises, tiek darbdaviams, nes užtikrina, kad jiems netrūktų gerų darbuotojų, kurie žino, kad ten kur veikia profesinė sąjunga jie tikrai gaus savo dorai uždirbtą atlyginimą, o jiems bus sudarytos tinkamos darbo sąlygos.

Įmonės vadovai atsakė, kad apie profesinės sąjungos įsteigimą savo įmonėje jie jau yra galvoję, o šis susitikimas juos dar labiau įtikino sudaryti darbuotojams kuo palankiausias sąlygas įkurti profesinę sąjungą.

Palikti komentarą