Pristatytas tyrimas apie mokymasį visą gyvenimą

autorius Solidarumas
122823094 1085819795169939 797238344504525524 n

2020 m. spalio 27 d. įvyko Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos užsakyto tyrimo virtualus pristatymas, kuriame dalyvavo šios organizacijos valdymo grupės Lietuvoje narė, Lietuvos profesinės sąjungos ,,Solidarumas” pirmininkės pavaduotoja Jovita Pretzsch. 

Tyrimą ,,Mokymasis visą gyvenimą. Įpročiai, patrauklumas, barjerai, naudos suvokimas” pristatė politikos analitikė Vilma Jėckaitė. Ji atskleidė, kad tyrimas buvo atliekamas Lietuvoje, atsitiktinės atrankos metodu, 2019-2020m. Buvo apklausiami 2000 asmenų, sulaukę 15-75 m. amžiaus. 

Tyrimo metu buvo klausiama respondentų, kaip suprantamas mokymasis visą gyvenimą? daugelis atsakė, kad tai yra nuolatinis tobulėjimas. Daugiausia yra paplitęs mokymasis darbe. Taip pat daugiausia darbdavių finansavimą gauna aukštos kvalifikacijos darbuotojų mokymuisi. Daugumos respondentų mokymasis yra atsitiktinis. Tik kas penktasis respondentas turi įprotį mokytis. Taip pat šis įprotis daugiau būdingas asmenims iki 50 metų ir turintiems aukštąjį išsilavinimą. 85 proc. suaugusių, kurie mokėsi, įgytas žinias pritaikė, tačiau mažiau asmenų pritaikė formaliojo mokymosi metu įgytas žinias. Kas gi vis dėlto trukdo pradėti mokytis? Tyrimo metu gauti atsakymai buvo šie: 1. per vėlu mokytis., 2. sunku sumokėti už mokslą. 3. sunku suderinti mokymasį su šeima ir t.t. Yra ir mokymosi kokybės problema, teigė referentė. Į klausimą kodėl siekiama mokytis, respondentai atsakė, kad tikslas yra gauti didesnį atlyginimą, geresnį darbą ir pan. 

Pristatymo pabaigoje politikos analitikė pasidalino kai kuriomis įžvalgomis. Ji atskleidė, kad mokymosi kultūra Lietuvoje nėra labai stipri. Stipriai išsiskiria pažiūros tų, kurie mokosi ir tų, kurie kurie nesimoko. Po savišvietos, mokymasis darbo vietoje, yra labiausiai paplitusi mokymosi forma. Egzistuoja įsitikinimas, kad sulaukusiems 50 metų mokytis yra per vėlu. Vilma Jėckaitė teigė, kad daugumoje gyventojams trūksta informacijos apie mokymosi galimybes, todėl bus siekiama per darbdavius įtraukti į mokymosi procesą vyresnius asmenis.

Pristatymo skairdės: spausti čia.

Tyrimo pristatyme virtualiai dalyvavo virš 50 suinteresuotų asmenų.