2015 m. gruodžio 5 dieną Kaune vyko Transporto darbuotojų federacijos ataskaitinė – rinkiminė konferencija. Joje dalyvavo delegatai iš Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Panevėžio ir Krovinių pervežimo profesinių sąjungų.
Transporto darbuotojų federacijos pirmininkas Jonas Petraška pateikė ataskaitą už visą jo vadovavimo organizacijai laikotarpį per 22 metus, apžvelgė istorinius momentus, Transporto darbuotojų profesinių sąjungų įsikūrimo aplinkybes, siekius apjungti visas transporto darbuotojų profesines sąjungas LPS „Solidarumas“ struktūroje, taip pat bendradarbiauti su kitomis Lietuvos ir tarptautinėmis transporto darbuotojų profesinėmis sąjungomis. Transporto darbuotojų federacija 1997 m. buvo priimta į Tarptautinę transporto federaciją (ITF), aktyviai dalyvauja tarptautinėse ITF veiklos programose, kas metai spalio mėnesį organizuojamose akcijose. Dalyvavo organizuojant ir ginant teisėtumą 2000 metais Vilniaus viešojo transporto vairuotojų streiką, dėjo pastangas ir privertė derėtis su Lietuvos nacionaline vežėjų asociacija „Linava“. Apgailestauja, kad kol kas nepavyko priversti derėtis dėl konkrečios šakinės kolektyvinės sutarties.
Jono Petraškos pastangomis organizuotas visų Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų tarpusavio bendradarbiavimas forumo susirinkimų forma. Pagrindinis profesinių sąjungų tikslas apginti darbuotojų interesus per kolektyvines ir šakines kolektyvines sutartis, dėl ko yra problemų, kadangi Lietuvos teisinė bazė ir darbdavių mentalitetas dar nėra pakankamai išaugęs. Profesinėms sąjungoms teks įdėti nemažai pastangų tikslui pasiekti.
Po 25 metų darbo profesinėse sąjungose ir 22 metų vadovavimo Transporto darbuotojų federacijai, atsižvelgiant ir į amžiaus metų skaičių, Jonas Petraška prašė nesiūlyti jo kandidatūros į pirmininkus naujai kadencijai, pasidžiaugė, kad atsiranda nauji ir jauni lyderiai, su nauja energija, galimai ir su naujomis, atsinaujinusiomis idėjomis, mato vieną iš jų Algirdą Markevičių.
Konferencijos moderatorius Vytautas Kašėta informavo, jog UAB „Busturas“ profesinė sąjunga „Solidarumas“, Krovininio autotransporto profesinė sąjunga „Solidarumas“, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinė sąjunga iškėlė Algirdo Markevičiaus kandidatūrą į Transporto darbuotojų federacijos pirmininko postą. Algirdas Markevičius padėkojo jo kandidatūrą iškėlusioms organizacijoms.
„Organizacijos parodė savo brandą, įžvalgumą ir kas svarbiausia – solidarumą 2015 11 07 Panevėžyje pasirašydamos ketinimų protokolą ir susivienydamos į vieningą šakinę profesinę sąjungą. Turime būti vieningi, stiprūs ir kūrybingi, skaldymasis naudingas tik darbdaviams. TDF prioritetinis tikslas siekti, kad atsirastų transporto sektoriuje šakinė kolektyvinė sutartis. Tai vienintelis saugiklis apsaugoti mūsų teises ir interesus nuo socialinio dempingo grėsmės, kuri kyla iš privataus verslo bandymo teikti paslaugas keleivių pervežimo sektoriuje. Šakinėje kolektyvinėje sutartyje bus įtvirtinti minimalūs darbo užmokesčio ir socialinių garantijų standartai, ir tai neleis privačiam vėžėjui mažinti paslaugų tiekimo kainas mūsų sektoriuje savo darbuotojų darbo užmokesčio sąskaitą. Kitas žingsnis – savo aktyvo švietimas. Turime tobulėti, o ne trypčioti vienoje vietoje. Kreipsimės į kitų šalių transporto profesines sąjungas dėl gerosios patirties šioje srityje pasidalinimo, kuria bandysime pritaikyti mūsų kolektyvinėse sutartyse“,- kalbėjo Algirdas Markevičius.
Vytautas Kašėta paklausė ar yra iškeltų kitų kandidatų Transporto federacijos pirmininko rinkimuose. Kadangi organizacijos vieningai palaikė Algirdo Markevičiaus kandidatūrą, kitų kandidatūrų nebuvo iškelta, pasiūlyta balsuoti.
Konferencijos dalyviai vienbalsiai naujuoju Transporto federacijos pirmininku išrinko Algirdą Markevičių. Pagal federacijos įstatus buvo išrinktas ir Prezidiumas, susidedantis iš 7 narių, bei 2 federacijos pirmininko pavaduotojai – Vytautas Kašėta, Krovininio autotransporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ vicepirmininkas ir Edita Morkūnienė, Kauno transporto įmonių darbuotojų profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkės pavaduotoja.
„Spręsdami tolimųjų reisų vairuotojų problemas pagrindinį dėmesį skirsime naujų narių organizavimui bei tarptautiniam bendradarbiavimui. Vairuotojai skundžiasi dėl prastų darbo sąlygų, dėl atskaičiavimų nuo darbo užmokesčio, mes padedam pavieniams vairuotojams, kurie kreipiasi į profsąjungą. Tačiau norint keisti nusistovėjusią tvarką, pirmiausia vairuotojai turi prisijungti prie profesinės sąjungos ir būti aktyvūs nariai. O kadangi jie yra komandiruojami dirbti į kitas šalis, veža krovinius užsienio kompanijoms, mes dirbsime bendrai su tų šalių profesinėmis sąjungomis. Transporto darbuotojų federacija tokiai veiklai sudaro puikias galimybes, nes jau daug metų yra Tarptautinės transporto federacijos ir Europos transporto federacijos nare“, – kalbėjo Vytautas Kašėta.
„Seimui ruošiantis priimti naują Darbo kodeksą, Lietuvos dirbančiųjų laukia sunkūs laikai, ne išimtis ir transporto sektoriaus darbuotojai. Šiame sektoriuje ir dabar yra daug problemų kurias reikia spręsti, todėl mums būtina vienytis, kad galėtumėm pasidalinti patirtimi, padėtume ir palaikytume vieni kitus“,- sakė Edita Raščiauskaitė Morkūnienė.
Konferencijos pabaigoje vyko diskusijos dėl dalyvavimo tarptautinėse organizacijose, bendradarbiavimo su kitomis profesinėmis sąjungomis.
Transporto darbuotojų federacijos sudėtyje esančios pirminės organizacijos išreiškė palaikymą streiką organizuojančioms švietimo sektoriaus profesinėms sąjungoms. Vyko diskusija dėl taip vadinamų „solidarumo streikų“, kuomet skirtingų specialybių ir sektorių darbuotojai palaiko vieni kitus ir įvairiomis formomis prisijungia prie streikų. Analizuotos lenkų, vokiečių, italų ir kitų šalių patirtis šioje srityje.
{phocagallery view=category|categoryid=322}