Su Susisiekimo viceministru aptartos AB „Kelių priežiūra” darbuotojų problemos

autorius Ričardas

2021 m. rugpjūčio 11 d. AB „Kelių priežiūra” profesinės sąjungos „Solidarumas” pirmininkas Rimtautas Ramanauskas bei pavaduotojas Algimantas Medzevičius susitiko su Lietuvos Susisiekimo viceministru Juliumi Skačkausku, atsakingu už kelių ir oro transporto politiką, bei kitais atsakingais ministerijos darbuotojais.

Susitikime, kuris vyko nuotoliniu būdu, kalbėta apie įmonės „Kelių priežiūra“ ateitį. Atsakydamas į R. Ramanausko klausimą dėl įmonės privatizavimo viceministras patikino, jog „apie privatizavimą kalbų tikrai nėra”. Jis pripažino, kad gal būt kai kurios įmonės bus privatizuojamos, bet tikrai be įmonė „Kelių priežiūra“,

Kol kas nėra planų ir liberalizuoti šios srities  paslaugas. Įmonė liks strateginių įmonių sąraše. Tuo tarpu įmonės „Lietuvos automobilių kelių direkcija“ statusas keisis. Numatyta ją pertvarkyti į akcinę bendrovę. Dar šį rudenį Seime turėtų būti priimti tam reikalingi teisės aktai. Ministerijos atstovai tikino, jog to nereikėtų bijoti. Realiai niekas nepasikeis, tačiau įmonės valdysena turėtų pagerėti, o įmonė galės naudotis įvairesnėmis finansavimo galimybėmis. Kelių direkcija  ir toliau privalės tenkinti viešąjį interesą, o pelno siekimas neturėtų tapti prioritetu.

A.Medzevičius atkreipė dėmesį, kad net ir ne kelininkai pastebi, jog  keliai Lietuvoje po truputį apleidžiami ir sensta. „Darbų daugėja, o lėšų – ne. Vieną dieną prieisime liepto galą,”- įspėjo jis.  Įmonėje  lieka dirbti vyresnio amžiaus žmonės, o jaunimą pritraukti yra sunku, nes darbas yra sunkus, o atlyginimai nėra dideli. Be to, daugėja  papildomų darbų: pėsčiųjų takų priežiūra, šlaitų šienavimas ir pan..Tačiau  jau daugelį metų kelių priežiūrai skirta  lėšų  suma yra  ta pati  t.y. 76-77 mln. eurų metams. Jis klausė, ar numatoma didinti lėšas kelių priežiūrai ir remontui. Ministras sutiko, jog reikėtų didinti finansavimą bent 8 mln. eurų, bet  tikėtis, kad iš biudžeto lėšų bus skiriama daugiau yra sunku, nes šiuo metu padėtis šalyje yra įtempta, reikia lėšų dorotis su migrantų krize, statyti apsauginę tvorą pasienyje su Baltarusija.

Ministerija planuoja investuoti į  kelius. Bus atnaujinta Via Baltica magistralė nuo Marijampolės iki Lenkijos, asfalto  danga tarp Vilniaus ir Utenos bei tarp Kauno, Prienų ir Alytus. Gyvenvietėse neturėtų likti žvyrkelių.

Susitikime buvo aptartos galimybės didinti darbo užmokestį, mažinti darbuotojų kaitą bei būdai pritraukti  jaunimą dirbti kelių priežiūroje.