Balandžio 19 d. įvyko dar vienas ir paskutinis derybų dėl švietimo šakos kolektyvinės sutarties posėdis. Suderintą sutarties projektą Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) teiks svarstyti Vyriausybei bei prašys įgaliojimo ją pasirašyti.
Sužinojusi apie derybų pabaigą pasveikinti derybininkų su „pirmosios darbo dalies pabaiga“ atvyko švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė. „Džiaugiuosi bendro darbo rezultatais, bet dar turime nemažai nuveikti: sutarties projektą teiksime Vyriausybei, šiuo metu rengiama penkerių metų pedagogų darbo užmokesčio didinimo programa, o pasirašius sutartį imsimės etatinio darbo apmokėjimo tvarkos“, – sakė ministrė.
Derybų pabaigoje šalys dar derino punktą, reglamentuojantį vaikų skaičių klasėse ir ikimokyklinių įstaigų grupėse. Profesinės sąjungos, vardan mokymo ir ugdymosi sąlygų gerinimo siekiančios sumažinti mokinių skaičių, reikalavo, kad sutartyje būtų įrašytas konkretus skaičius. Tuo tarpu ministerijos atstovai tvirtino, jog esą jokiais tyrimais nėra įrodyta, kad mokinių skaičius klasėse lemia mokymo kokybę. Taip pat minėtas argumentas, jog jeigu Vyriausybė sutartyje „pamatys pinigus“, tai projektas „strigs“.
Per tris mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo datos inicijuoti teisės aktų, reglamentuojančių didžiausią mokinių skaičių klasėje ir ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupėje, pakeitimų rengimą siekiant sumažinti mokinių skaičių.
Ilgai diskutuota ir dėl profesinių sąjungų inicijuotos nuostatos, kuri turėtų pažaboti ugdymo įstaigų vadovų piktnaudžiavimą, kai nesudaromas pakankamas darbo krūvis esamiems mokytojams, o į darbą priimami nauji. Balsavimu pritarta tokiam punktui:
Sudarant darbo sutartį dėl mokytojo pareigų šalys sulygsta dėl konkretaus darbo užmokesčio ir/ar darbo valandų skaičiaus per savaitę. Švietimo įstaigos vadovas darbo krūvio skirstymą/skirstymo tvarką derina su darbuotojų atstovais ir negali priimti naujų darbuotojų, jeigu dirbantiems to dalyko ar ugdymo srities mokytojams nesudaromas sutartyje numatytas darbo krūvis.
Vėliau diskutuota apie ŠMM profesinėms sąjungoms ir atitinkamoms ministerijoms derinti pateiktą Pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio didinimo programos projektą. Arši diskusija užvirė dėl skirtingo supratimo apie pedagogų darbo užmokesčio dydį.
Pagal minėtą ŠMM parengtą programą pedagoginių darbuotojų tarnybinių atlyginimų koeficientai turėtų būti didinami vidutiniškai po 5 proc. nuo šių metų rugsėjo ir 2017 m. sausio. Vėliau, kasmet iki 2020 m., koeficientai kiltų po 5 proc.
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams nuo šių metų rugsėjo tarnybinius koeficientus siūloma didinti papildomai vidutiniškai 5 proc., nuo 2018 sausio – dar tiek pat, o 2019 ir 2020 – po 10 proc.
Profesinių sąjungų atstovai išreiškė norą, kad bendrojo ugdymo pedagogų atlyginimai augtų sparčiau. Pasiūlyta į programą įrašyti, jog nuo 2017 m. rugsėjo koeficientai kiltų papildomai dar 7 proc., taip pat ir visais kitais metais iki 2020 m. kiekvieną rugsėjį papildomai atlyginimai didėtų po 7 proc.
Pagal LŠDPS inf. parengė R.Minkevičienė