Profesinė sąjunga kreipėsi į Socialinių reikalų ir darbo ministrę dėl vairuotojų problemų

autorius Ričardas

2025 m. sausio 24 d. UAB „Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis kreipėsi į naują Socialinių reikalų ir darbo ministrę Ingą Ruginienę ragindamas taikant vairuotojams suminę darbo laiko apskaitą Vyriausybės nutarimu numatyti ir išeiginių dienų, o ne vien darbo dienų ir valandų skaičių, o autobusų vairuotojams, kurie dirba tarpmiestiniuose maršrutuose, numatyti apmokėjimą ir tuo atveju, jeigu vairuotojas, laukdamas savo reiso, ilsisi ilgiau negu dvi valandas.

Visą raštą skaityti žemiau.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Ministrei Ingai Ruginienei

DĖL KELEIVINIO TRANSPORTO VAIRUOTOJŲ PROBLEMŲ     

Pažymime, jog Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija yra numačiusi metinių vidutinio mėnesio darbo dienų ir valandų skaičių, bet nėra aiškiai numatytas išeiginių dienų skaičius.

Išeiginių dienų skaičius yra taikomas tiems darbuotojams, kuriems yra taikoma kasdieninio darbo laiko apskaita. Viešojo transporto vairuotojams, kuriems yra taikoma mėnesio suminės darbo laiko apskaita, nėra numatyto ir reglamentuoto tikslaus išeiginių dienų skaičiaus.

Atsižvelgiant į tai, jog daugelis keleivinių transporto bendrovių, planuodamos mėnesio dienų darbo grafikus, mažina darbuotojų išeigines dienas ir apmoka už viršvalandžius įstatymo numatyta tvarka.

Keleivinio transporto vairuotojai, dirbantys privačiose bendrovėse, tokiose kaip UAB ,,Kautra“, UAB ,,TOKS“, skundžiasi, kad kelionės lape bendrovės numato išvykimą 7.00 val. ir grįžimą iš maršruto 20.00 val., o darbdaviai apmoka tik už vairavimą.

Pavyzdžiui, vairuotojas išvyksta maršrutu Kaunas – Palanga. Atvyksta į Palangą, kur numatyta pertrauka 3 – 4 val. Už šį laikotarpį bendrovė darbuotojui neapmoka, nors jis saugo stovėjimo aikštelėje transporto priemonę, o kaip minėjome anksčiau, apmoka tik už vairavimą.

Pažymime, jog galiojančiuose įstatymuose numatyta iki 2 val. pietų pertrauka ir mūsų manymu, už likusias valandas taipogi turėtų būti apmokoma vairuotojui, kadangi šis laikas yra susijęs su darbo funkcijų atlikimu ir darbdavio nurodymų vykdymu, už kuriuos darbuotojui privalo būti apmokėta.

Dėl to kreipėmės į Jus, Gerb. Ministre, ir prašome:
1.      Taikant vairuotojams suminę darbo laiko apskaitą, Vyriausybės nutarimu, numatyti ne tik darbo dienų ir valandų skaičių, bet ir išeiginių dienų skaičių.
2.      Vairuotojams dirbant privačiose keleivinio transporto bendrovėse ir darbo funkcijas atliekant tarpmieščio maršrutuose, numatyti apmokėjimą ir tuo atveju, jeigu vairuotojas ilsisi ilgiau negu 2 valandas.

Pridedame: LR Socialinės apsaugos įsakymą ir darbo kalendorių.

Pagarbiai,

Pirmininkas                                                        Bronius Bučelis

Palikti komentarą