Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ koordinacinės tarybos narys ir Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumo pirmininkas Bronius Bučelis atskleidžia netvarką Kaune, kai už tas pačias viešojo transporto paslaugas gyventojai turi mokėti skirtingai, ir siūlo sprendimą kaip šią problemą spręsti.
B. Bučelis pasakoja: „Skambina man viena moteris ir klausia, kodėl Aleksoto funikulieriuje jai visada taiko bilietui nuolaidą, o vat Žaliakalnio nepritaikė. Ši problema įdomi ir verta apie ją kalbėti. Todėl pabandysiu paaiškinti kas čia ir kaip.
Aleksoto funikulieriaus savininkas yra didžiausia viešojo transporto įmonė Kauno mieste – UAB ,,Kauno autobusai“, o 2003 m. merdintį Žaliakalnio funikulierių nusipirko UAB „Kauno liftai“, kurie yra dabartiniai jo savininkai.
Dabar pagal galiojančius teisės aktus transporto bendrovės gauna 9% lengvatinį tarifą keleiviniam transportui. Dotaciją skiria miesto savivaldybė, o Kauno funikulieriams taikomas 21% PVM ir ši transporto priemonė nėra kompensuojama.
Aleksoto funikulierius – vienas iš seniausių veikiančių virvinių- bėginių keltuvų Europoje, o Kaunas – vienintelis miestas Baltijos šalyse, kur galima naudotis šia išskirtine transporto priemone!
Šio funikulieriaus bilietų kainos: vienkartinis bilietas į vieną pusę – 1,00 euras, vienkartinis bilietas su 50 procentų lengvata į vieną pusę – 0,50 euro, vienkartinis bilietas su 80 procentų lengvata į vieną pusę – 0,20 euro. Kompensacijas (lengvatas) dengia „Kauno autobusai“ iš savo biudžeto. Žaliakalnio funikulieriaus keleiviai tokių lengvatų neturi, nes „Kauno liftai“ yra privati bendrovė.
Lietuvos keleivinio transporto asociacija (LKTA ) ne vieną kartą kreipėsi į Vyriausybę, prašydama Kauno funikulierius ir keltuvus pripažinti viešojo transporto dalimi. LKTA Prezidentas Gintaras Nakutis ir prezidiumo nariai svarstė Kauno funikulierius/lynus įtraukti į viešojo transporto sistemą.
Pasak LKTA prezidento, šiuo metu galiojantys teisės aktai jau leidžia sudaryti sutartis su funikulierių/lynų kelių operatoriais, todėl teoriškai jau dabar galima būtų ieškoti teisinio būdo įtraukti lynines transporto priemones į viešojo transporto sistemą. Kad neiškiltų įvairių neaiškumų, prieštaravimų, siūlė įstatymus pakeisti.
Deja, bet Seime šis pasiūlymas (Kelių transporto kodekso pataisos) nepasirodė svarbus ir svarstomas nebuvo. Dėl to Kauno liftų“ bendrovė negali pritaikyti keleiviams lengvatų. Tremtiniai, Sausio 13-osios dalyviai, senjorai, moksleiviai vis dar moka 1 euro mokestį.
Buvo siūloma teisiškai įtvirtinti ir savivaldybėms susitarti dėl tarpsavivaldybinių maršrutų, kuriems Vyriausybė gali nustatyti skatinimo priemones. Tik niekur neapibrėžta, kokios jos yra. Gaila, kad mūsų valdžia nesudaro sąlygų keleiviams naudotis lengvatinėmis priemonėmis ir tik savivaldybių įmonės gali jas dengti iš savo biudžeto.
Gal jau atėjo laikas per Seimo rinkimus įvertinti dabartinių valdančiųjų kompetencijas ir norą gilintis į problemas, bei rinkti tuos, kuriems iš tikrųjų rūpi gyventojų problemos?“
Neatlyginama politinė reklama