2024 m. birželio 13-14 d. Klaipėdoje įvyko Baltijos šalių transporto profesinių sąjungų susitikimas, kuriame dalyvavo Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumo pirmininkas Bronius Bučelis, UAB „Vilniaus viešasis transportas” profesinės sąjungos „Solidarumas” pirmininkas Jonas Petraška ir kitų Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto profesinių sąjungų vadovai.
Susitikimo dalyvius pasveikino Klaipėdoje išrinkta Seimo narė Ligita Girskienė, atstovaujanti Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungą.
Šio Forumo ir UAB „Kauno autobusai” darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis, pirmininkavęs susitikimui, pasidžiaugė, kad Baltijos šalių transporto profesinių sąjungų vadovai reguliariai susitinka jau 15 metų ir aptaria svarbius Baltijos šalims transporto klausimus. Jis pažymėjo, kad šiuo metu vairuotojams didžiausia problema – vairuotojų trukumas. Dėl to jie turi dirbti viršvalandžius. Seimo nariai įregistravo įstatymo pakeitimus, kad darbo (pamainų) grafikai turi būti sudaromi taip, kad nepažeistų maksimaliojo keturiasdešimt aštuonių valandų per kiekvieną septynių dienų laikotarpį laiko, netaikant šios taisyklės darbui pagal susitarimą dėl papildomo darbo ir budėjimui.
Spaudžiant transporto profesinėms sąjungoms Seimas panaikino lauko priedus vairuotojams, bet darbdaviai vietoj jų pradėjo dienos komandiruotes, nuo kurių nemokami mokesčiai. B. Bučelio manymu, komandiruotpinigiai turi būti apmokestinami, kad vairuotojams gautų didesnius atostoginius, pensijas, ligos ir kitas socialines išmokas.
Forumo pirmininkas atkleidė, kad bendradarbiaujant su politikais, planuojame teikti siūlymus, kelti koeficiento dydį nuo dabartinių 1.6 iki 2.5 nuo minimalaus atlyginimo, kai dienpinigiai yra neapmokestinami, nes transporto bendrovių pelnai yra milžiniški.
Jis paminėjo, kad dėl didelės vairuotojų imigracijos iš trečiųjų šalių, Lietuvos darbuotojai su socialiniu dempingu ir dideliu užsieniečių išnaudojimu. Lietuvoje itin didelę dalį tolimųjų reisų vairuotojų tarpe sudaro darbo migrantai iš Baltarusijos, Kirgizijos, Uzbekijos, Tadžikijos ir kitų trečiųjų šalių darbuotojai. Devyni iš dešimties atvykėlių iš Centrinės Azijos ir Indijos yra vyrai. Iš viso Lietuvoje šiuo metu nuolatos gyvena 218 244 piliečiai iš trečiųjų šalių ir šis skaičius sparčiai didėja. Dėl skaitmeninės atskirties, kalbos barjero, taip pat būdami finansiškai pažeidžiami, jie praktiškai nuolat atsiduria nesąžiningų darbdavių pinklėse.
Kalbėdamas apie keleivinį transportą Kaune B. Bučelis pasidžiaugė, kad pavyko įtikinti savivaldybės politikus, kad nuo šių metų rugpjūčio autobusai ir troleibusai nestotų stotelėse, kai nėra įlipančiųjų ir išlipančiųjų keleivių. Palengvinant darbą mieste vairuotojams profesinė sąjunga artimiausiu laiku siūlys A juostuose įdiegti išmaniuosius šviesoforus, kad piko valandomis viešojo transporto vairuotojų darbas būtų palengvintas.
Estijos transporto profesinės sąjungos pirmininkas Ularas Kalas (Üllar Kallas) atskleidė, kad Estijoje yra ribuojama trečiųjų šalių migracija. Estijoje jau daugelį metų veikia viešojo transporto šakos kolektyvinė sutartis, kurioje nustatyta, kad 2025 m. minimali vairuotojų algas bus 1350 eurų „į rankas“ alga, kuri iki 2027 m. kas puse metų bus keliama po 50 eurų. 2027 m. sutarta, kad vairuotojų atlyginimas sieks 2700 eurai „ant popieriaus“.
Latvijos transporto profenių sąjungos pirmininkas Juris Kalninis (Juris Kalninš) papasakojo apie ruošimą nacionalinį profesinių sąjungų ir Vyriausybės susitarimą. Jis taip pat apgailestavo, kad dėl vairuotojų trukumo vairuotojai priversti dirbti 250-300 val. per mėnesį, kad galėtų gauti pakankamą atlyginimą.
2024 m. birželio 14 d. Baltijos šalių profesinių sąjungų vadovai susitiko su UAB „Klaipėdos paslaugos“ vadovybe, kurios metu buvo pristatyta bendrovės veikla, Klaipėdos miesto viešojo transporto sistema, „Žaliojo kurso“ tikslų įgyvendinimas viešajame transporte. UAB „Klaipėdos paslaugos“ direktorius Vaidas Ramanauskas pažymėjo, kad jų įmonėje vidutinis vairuotojų atlyginimas yra 1900 eurų „ant popieriaus“.
Bendrovė yra laimėjusi konkursus ir aptarnauja Klaipėdoje mieste 37% maršrutų, mieste 31 maršrutus, o priemiestyje 22 maršrutus. Klaipėdos mieste yra 6 privatus vežėjai. Be to, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ laimėjusi konkursus ir atlieka papildomas darbus: valdo gatvių šviesoforus,
valo gatves, rengia transporto projektus ir atsako už jų įgyvendinimą. Vėliau dalyviai apžiūrėjo autobusų parką, darbuotojų darbo sąlygas ir turimas transporto priemones.
Sutarta, kad 2025 metais Baltijos šalių transporto profsąjungų susitikimas vyks Estijoje.