2024 m. kovo 18 d. AB „Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bonius Bučelis kreipėsi į Kauno miesto savivaldybę, ragindamas pasekti Vilniaus pavyzdžiu ir įrengti taip vadinamus „išmaniuosius šviesoforus“, kurie piko valandomis suteiktų pirmenybę viešajam transportui A juostoje.
Kauno transporto ir eismo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius atsakė: „Šiuo metu siekiant išplėsti Sistemą vykdoma sankryžų stebėsena ir analizė. Atsakydami į Jūsų klausimą dėl viešajam transportui skirtų šviesoforų informuojame, kad galimybė įrengti minėtas priemones Kauno mieste analizuojama. Tokios įrangos įdiegimas galimas tik specifinėse sankryžose“.
B. Bučelis komentuodamas savivaldybės atsakymą sakė: „Viešojo transporto vairuotojai piktinasi Kauno valdžios delsimu įdiegti priemones, kurios Vilniuje jau veikia nuo praėjusių metų liepos mėnesio. Neaišku kiek laiko dar miesto valdžia analizuos ir svarstys mūsų pasiūlymą, kuris labai palengvintų vairuotojų darbą, sumažintų keleivių vėlavimus, eismo „kamščius“, paskatintų gyventojus persėsti iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą ir tuo pačiu Kaune sumažintų oro taršą. Kauno valdžia turėtų skirti daugiau dėmesio eismo problemoms spręsti, neapsiriboti vien šios mūsų pasiūlytos priemonės įgyvendinimu ir jas spręstų kompleksiškai. Šiuo metu Europoje skatinama daugiau važinėti viešuoju transportu, kuris atlaisvina miestų gatves, mažina oro taršą ir klimato kaitą, bet tam reikia sudaryti tinkamas sąlygas. Pavyzdžiui, būtina padidinti nuosavų automobilių parkavimo galimybes priemiesčiuose, kad atvykus į miestą būtų kur palikti savo automobilį ir toliau važiuoti viešuoju transportu“.
Visą Kauno savivaldybės atsakymą skaityti žemiau.
DĖL VIEŠOJO TRANSPORTO PRIORITETIZAVIMO MIESTO ŠVIESOFORINĖSE SANKRYŽOSE
Informuojame, kad Jūsų 2024 m. kovo 18 d. prašymas dėl išmaniųjų šviesoforų išnagrinėtas.
2023 metais Kauno miesto savivaldybės administracija siekdama sumažinti Kauno miesto viešojo transporto vėlavimus ir didinti viešojo susisiekimo paslaugų kokybę įvykdė viešojo transporto prioriteto sistemos (toliau – Sistema) pirkimą.
Sistema buvo įdiegta 2023 metų gegužės mėnesį 30-yje Kauno miesto šviesoforinėse sankryžose. Sistema suteikia galimybę konfigūruoti viešojo transporto prioriteto lygį priklausomai nuo sankryžos, eismo srautų ypatumų.
Šiuo metu taikomas signalinės grupės pratęsimo metodas. Tai yra optimaliai esamus sankryžų eismo valdymo planus įtakojantis būdas, taip pat mažiau įtakojantis koordinaciją tarp sankryžų.
Konkrečios signalinės grupės pratęsimas kompensuojamas kitų signalinių grupių trumpinimu. Ciklo ilgis ir fazių seka išlaikoma. Šiuo metu siekiant išplėsti Sistemą vykdoma sankryžų stebėsena ir analizė.
Atsakydami į Jūsų klausimą dėl viešajam transportui skirtų šviesoforų informuojame, kad galimybė įrengti minėtas priemones Kauno mieste analizuojama. Tokios įrangos įdiegimas galimas tik specifinėse sankryžose. Dėl kelių eismo taisyklių nesilaikymo siūlome informaciją teikti policijai.
Skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius