2024 m. vasario 1 d. beveik visoje Vokietijoje iš didžiųjų šalies oro uostų nekilo lėktuvai – vienos dienos streiką surengusi šalies oro uostuose dirbančių apsaugos darbuotojų profesinė sąjunga reikalauja didesnių algų.
Streikavo beveik visi pagrindiniai šalies oro uostai, iš viso vienuolikoje jų nėra aptarnaujami keleiviai. Streikavo ir didžiausias Vokietijoje Frankfurto oro uostas.
Pranešama, kad maždaug 200 tūkst. keleivių nepavyko ir išskristi, nes šalyje buvo atšaukta net 1 100 skrydžių.
Streikuojantys darbuotojai reikalauja 2,8 euro didesnio darbo užmokesčio už valandą, didesnių priedų už tam tikras atliekamas funkcijas bei beveik 30 proc. didesnio apmokėjimo už viršvalandžius nuo pirmos viršvalandžių valandos.
Oro transportas Vokietijoje gali būti vėl sutrikdytas vasario 12 d., nes nepavykus susiderėti gali kilti streikas Vokietijos oro bendrovėje „Lufthansa“.
Vokietijos profesinė sąjunga „Ver.di“ vasario 2 d. taip pat visoje šalyje paskelbė viešojo transporto streiką, nepavykstant derybose dėl kolektyvinės sutarties sutarti dėl darbuotojų atlyginimo ir darbo sąlygų.
Skaičiuojama, kad streikuoja daugiau nei 90 tūkst. darbuotojų, dirbančių daugiau nei 132 vietos įmonėse, teikiančiose autobusų, tramvajų ir metro paslaugas.
Streikų trukmė ir reikalavimai įvairiose vietose skiriasi.
Berlyne buvo streikuota septynias val. iki 10 val. ryto, o Hamburge, Kelne, Honoveryje ir kituose miestuose streikas tęsis visą dieną nuo 3 val. penktadienį iki 3 val. šeštadienį.
„Ver.di“ pirmininko pavaduotoja Christine Behle teigė, kad profesinė sąjunga siekia padidinti dėl infliacijos sumažėjusį vidutinį vairuotojų darbo užmokestį nuo 3000 eurų iki 3250 eurų, įvesti 35 valandų darbo savaitę, nesumažinant darbo užmokesčio, kad darbo vietos taptų patrauklesnės darbuotojams.
Daugelyje viešojo transporto įmonių praneša, kad neužpildyta iki 20–30 proc. darbo vietų, o darbuotojų trūkumas prisideda prie užburto rato, kai pervargę darbuotojai suserga, o tai dar labiau pablogina padėtį.
„Visose srityse atšaukiami autobusų ir traukinių reisai, nes trūksta darbuotojų, – sakė Ch. Behle. – Reikia skubiai imtis kokių nors veiksmų, kad palengvėtų padėtis.“
Profesinė sąjunga taip pat kritikuoja vyriausybę dėl išlaidų mažinimo, kuris reiškia trumpesnes darbuotojų pertraukas.
Tai yra tik maža dalis didelės streikų bangos, kuri kilo šiais metais Vokietijoje. Streikavo ūkininkai, streikavo ir įvairių transporto priemonių vairuotojai.
Būtent šiuo metu laiku Vokietijoje pasirašomos kolektyvinės sutartys, todėl šis laikotarpis laikomas streiku metu.
Šiemet streikų banga yra didesnė dėl didelės infliacijos, kuri „suvalgė“ pinigų vertę. Todėl streikais siekiama didesnių atlyginimų.
Parengta pagal Lietuvos ir užsienio žiniasklaidos pranešimus