Jauni darbuotojai: imlūs ir gabūs, bet nemokantys savęs kūrybingai pristatyti darbdaviams

autorius Solidarumas
jaunimo garantijos logo-300x276

„Jauni, energingi, tačiau nepastovūs ir nežinantys, ko nori, stokojantys motyvacijos dirbti“, „Neturi patirties, turėsiu daug į tokį darbuotoją investuoti“ – taip dažnai darbdaviai apibūdina jaunuolius, ieškančius išsvajotos darbo vietos. Nepaisant to, darbdaviai vis dažniau ieško darbuotojų jaunimo tarpe, nes mano, kad jauni darbuotojai yra imlesni, greičiau prisitaiko prie naujovių ir lengviau įsisavina naujas technologijas. Visgi patraukliai prisistatyti darbdaviui ir parodyti savo stiprybes sugeba ne kiekvienas jaunuolis.

Profesinio pasirengimo, įgytų profesinių žinių neatitikimas darbo rinkos reikmėms yra dažnos jaunimo nedarbo priežastys. Darbo ieškantiems jaunuoliams dažnai įsidarbinti sukliudo nesugebėjimas savęs pristatyti arba atkaklumo trūkumas.

Tačiau būtent gebėjimas greitai keistis, prisitaikyti prie pokyčių, ugdyti naujus savo gebėjimus į darbo rinką žengiančiai ir dar tik žengsiančiai kartai tampa būtinybe. Kūrybiškumas, gebėjimas atrasti naujus veikimo būdus ir išeitis iš nestandartinių sudėtingų situacijų jau dabar yra vienos vertingiausių darbuotojo savybių, o ateityje jų svarba tik augs.

Todėl darbdaviai teikia pirmenybę savo įgūdžius ir kompetencijas nuolat tobulinantiems, sugebantiems prisiimti atsakomybę ir kūrybiškiems specialistams.

Tyrimai rodo, kad didžioji dauguma jaunuolių pasitiki savimi ir savo gebėjimais. Net 73 proc. apklaustų Lietuvos studentų mano esantys ateities kartos lyderiai, t. y. jie yra įsitikinę, kad draugai ir/ar kolegos apibūdintų juos kaip charizmatiškas, iniciatyvias ir komunikabilias asmenybes. Vertindami savo kompetencijas, jaunuoliai jaučiasi stiprūs komunikabilumo, sprendimų priėmimo, naujų dalykų įsisavinimo bei profesinių užduočių planavimo srityse.

Dėl šių savybių darbdaviai orientuojasi į jaunimą, nes mano jį esant imlesnį, greičiau prisitaikantį prie naujovių ir lengviau įsisavinantį naujesnes technologijas.

Tačiau šias savybes darbdaviui būtina parodyti jau per pirmuosius darbo pokalbius. Mokėjimas patraukliai prisistatyti darbdaviui ir sugebėjimas parodyti savo stiprybes yra itin svarbus.

Todėl įgyvendinant bendrą verslo ir viešojo sektoriaus projektą „Naujasis bendravimo ir bendradarbiavimo modelis geresniam informavimui apie Jaunimo garantijas“ skelbiamas kūrybinis konkursas „Aš – geriausias“. Jauni asmenys (15–29 m.) kviečiami kurti video siužetus su kūrybišku originaliu savęs pristatymu darbdaviui. Konkurso prizinis fondas sudaro 2000 eurų. Konkurso nugalėtojas laimės 1400 eurų vertės kelionę į pasirinktą šalį.

Konkurso taisykles galima rasti interneto svetainėje: www.jaunimogarantijos.lt/konkursas

Skirkite 1.2% GPM Darbuotojų paramos fondui ir 0.6% PS "Solidarumas".
KAIP SKIRTI?