Aptartos galimybės sudaryti viešojo transporto šakos kolektyvinę sutartį

autorius Ričardas

2024 m. balandžio 15 d. Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas” pirmininkei Kristinai Krupavičienei pasiūlius į susitikimą aptarti viešojo transporto darbuotojų klausimus buvo pakviesti šiam profesinių sąjungų susivienijimui priklausančių viešojo transporto profesinių sąjungų vadovai iš Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Panevėžio ir Šakių.

Augant kainoms ir vidutiniam šalies darbo užmokesčiui (VDU), vairuotojų atlyginimų augimas atsilieka, todėl pradeda trūkti vairuotojų, o darbdaviai, pasinaudoję nuo 2022 m. palengvinta užsieniečių įdarbinimo tvarka, vietoj to, kad didintų vairuotojams darbo užmokestį, jau atsiveža dirbti į Lietuvą vairuotojus iš Afrikos.

Viešojo transporto profesinių sąjungų nariai pastebėjo, kad šių užsieniečių gyvenimo sąlygos yra prastos, jie dirba net nemokėdami privalomos šiam darbui valstybinės kalbos, daro daug eismo taisyklių pažeidimų, o jų nesugebėjimai tinkamai vairuoti maršrutinius autobusus kelia abejones ar jie yra išlaikę egzaminus, taip vadinamam 95 kodui gauti, be kurio vairuoti autobusus ES valstybėse yra draudžiama.

Vairuotojams nerimą kelia tai, kad galimai rusiško kapitalo įmonė UAB „Transrevis“, įdarbinusi teikti viešojo transporto paslaugas daugiau nei 20 vairuotojų iš Ganos, ketina metų gale įdarbinti dar 40 vairuotojų iš šios šalies.

Dėl socialinio dempingo „įšaldžius“ atlyginimus, vietiniai vairuotojai jau pradeda ieškoti darbo kitur.

K. Krupavičienė paragino profesinių sąjungų vadovus pradėti rengti kolektyvinę viešojo transporto šakos sutartį, kuri nustatytų minimalų keleivinio transporto vairuotojų atlygimą ir susietų jį su šalies VDU bei suvienodintų vairuotojų darbo sąlygas visos viešojo transporto įmonėse, nepriklausomai ar jos yra privačios, ar priklauso savivaldybėms. Tokia kolektyvinė sutartis jau daugelį sėkmingai veikia Estijoje.

Diskusijose buvo svarstomi viešojo transporto įmonių finansavimo klausimai, kad regionuose veikiančios įmonės galėtų mokėti vairuotojams konkurencingus atlyginimus, kai dėl gyventojų mažėjimo joms sunku surinkti pajamų didesnėms vairuotojų algoms. UAB „Kauno autobusų parkas“ profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis pažadėjo šį klausimą aptarti su kolegomis iš Estijos ir Latvijos, kurie renkasi į kasmetinį Baltijos šalių transporto profesinių sąjungų susitikimą, šiemet vyksiantį Klaipėdoje, o Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas” teisininkai buvo įpareigoti paruošti šakos kolektyvinės sutarties projektą.

Palikti komentarą

Skirkite 1.2% GPM Darbuotojų paramos fondui ir 0.6% PS "Solidarumas".
KAIP SKIRTI?